31 Ekim 2014 Cuma

Charles Ve Lastikleri



Goodyear

ABD’li mucit, bilim insanı ve sanayici. 1839'da kauçuğu kükürtle işleyerek lastik yapım yöntemini buldu ve eboniti icat etti. Günümüzde dünyada oto lastiği sektöründe marka olmuş Good Year firmasının kurucusudur.

Goodyear yaklaşık %15'lik pazar payı ile dünya lastik pazarının 3 numarasıdır.

Beş kıtada mevcut olan Goodyear grubu 2008'de 30 milyon lastik satmış ve 19,5 milyar Dolar (13,3 Milyar Avro) ciro yaparak 77 milyon Dolar (52,4 milyon Avro) net kazanç elde etmiştir.
Goodyear 2008 sonunda dünyanın dört bir yanında 74.500 çalışana ve 25 ülkeye yayılmış 63 fabrikaya sahiptir.

İnovasyon alanında Goodyear "şambriyelsiz" olarak adlandırılan iç lastiksiz ilk lastik ile patlama sonrasında sürüşe devam etmeye olanak sağlayan takviyeli yanaklara sahip Runflat lastiğini geliştirmiştir.

Bu Amerikalı grup fazla olmasa da otomobil sektörünün dışında ağır vasıta, inşaat makinası ve hava aracı lastikleri pazarında da mevcuttur.
Cuyahoga nehrinin kıyılarındaki küçük bir bıçkıhanede vulkanizasyon işleminin mucidinden sonra büyük bir şirket kurar bunu Goodyear adını verir.
İlk Zeplini Goodyear tasarlar ve sunar.

Çivili kar lastiğinin geliştirilmesi ve inşaat makinalarına yönelik ilk lastiklerin üretimini sağlar.
Uzay aracı Apollo 14'ün Goodyear XLT lastikleri ile donatılmıştır.
Ay ve Mars üzerinde keşiflerde kullanılmak üzere gönderilecek aracın lastikleri için NASA ile anlaşma yapmıştır.

Dünyanın ilk seri üretim otomobili olan Model T Ford 1908 yılında üretim hattından çıktığında, üzerinde Goodyear lastikleri vardı.

Biz her zaman bir otomobil lastiği üreticisi olmaktan öteye gittik ve 1909 yılında ilk pnömatik uçak lastiğini ürettik ve 1983 yılında ticari uçaklar için ilk radyal lastiği ürettik.

Hızlı gitmeyi seviyoruz 600 mil/s hız rekorunu kıran ilk araç Goodyear lastiklerle bu rekoru kırdı. Formula 1 ekipleri ve üreticileriyle uzun zamandır birlikte çalışıyoruz ve yarışları kazanan otomobiller Goodyear lastikleriyle yarışıyor.


Ancak yenilikçilik kültürümüz tarih kitaplarıyla sınırlı değildir. Bugün Goodyear Research mühendislerimizin ve bilim insanlarımızın dünya genelindeki ekiplerinin çalışmalarında, sadece kauçuk ve polimer biliminin en ön saflarında değil aynı zamanda bilgisayar, fizik ve matematik gibi çeşitli alanlarda da yaşıyor. 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder